Keywords:
Abstract
References
Bartolomé, K., Ntoumanis, N., Mouratidis, A., Katartzi, E., Thøgersen-Ntoumani, C. & Vlachopoulos, S. (2018). Cuídate de tu estilo de enseñanza: una investigación de un año escolar para controlar la enseñanza y las experiencias motivacionales de los estudiantes. Aprender. Instr., 53, 50–63.
Bovi, F., Palomino, A., & Henríquez, J. J. G. (2008). Evaluación y contraste de los métodos de enseñanza tradicional y lúdico. Apunts. Educación física y deportes, 4(94), 29-36.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). The general causality orientations scale: Self-determination in personality. Journal of research in personality, 19(2), 109-134.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1990). A motivational approach to self: integration in personality. In Nebraska Symposium on Motivation. Nebraska Symposium on Motivation (Vol. 38, pp. 237-288).
Deci, E. L. & Ryan, R. M. (2000). The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behaviour. Psychological Inquiry, 11, 227-268
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2002). Overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. Handbook of self-determination research, 3-33.
Gilbert, J. (1994). L’Athlétisme et l’enfant. Revue de L’AEFA, 135, 59-60
Mármol, A. G., Luquin, A. C., & Valenzuela, A. V. (2014). Análisis comparativo de diferentes modelos de enseñanza para la iniciación al atletismo. Ágora para la Educación Física y el Deporte, 16(2), 104-121.
González-Cutre, D., Martínez Galindo, C., Alonso, N., Cervelló, E., Conte, L., & Moreno, J. A. (2007). Las creencias implícitas de habilidad y los mediadores psicológicos como variables predictoras de la motivación autodeterminada en deportistas adolescentes. Investigación en la Actividad Física y el Deporte II, 407-417.
Haerens, L., Aelterman, N., Vansteenkiste, M., Soenens, B., & Van Petegem, S. (2015). Do perceived autonomy-supportive and controlling teaching relate to physical education students’ motivational experiences through unique pathways? Distinguishing between the bright and dark side of motivation. Psychology of sport and exercise, 16, 26-36. https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2014.08.013
Martínez Serrano, G. (2000). Xecball deportivo. Reglamento. Ajedrez educativo. Educachess.
Moreno Murcia, J. A., González-Cutre Coll, D. A. V. I. D., Chillón Garzón, Mariana., & Parra Rojas, Nicolás. (2008). Adaptación a la educación física de la escala de las necesidades psicológicas básicas en el ejercicio. Revista Mexicana de Psicología, 25(2).
Real Decreto 1105/2014, de 26 de diciembre, por el que se establece el currículo básico de la Educación Secundaria Obligagtoria y del Bachillerato. (2014). Recuperado de: https://www.boe.es/boe/dias/2015/01/03/pdfs/BOE-A-2015-37.pdf
Reeve, J. (2002). Self-determination theory applied to educational settings. En E. L. Deci, y R. M. Ryan (Eds.), Handbook of self- determination research. Rochester: The University of Rochester Press
Reeve, J., & Tseng, C. M. (2011). Cortisol reactivity to a teacher’s motivating style: The biology of being controlled versus supporting autonomy. Motivation and Emotion, 35(1), 63-74. https://doi.org/10.1007/s11031-011-9204-2
Robles Rodríguez, J., Abad Robles, M. T., & Giménez Fuentes-Guerra, F. J. (2011). Metodología utilizada en la enseñanza de los contenidos deportivos durante la ESO.
Rodríguez, J. R., Fuentes-Guerra, F. G., & Robles, M. A. (2011). Metodología utilizada en la enseñanza de los contenidos deportivos durante la eso. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte/International Journal of Medicine and Science of Physical Activity and Sport, 11(41), 35-57.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary educational psychology, 25(1), 54-67. https://doi.org/10.1006/ceps.1999.1020
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American psychologist, 55(1), 68.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Array

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.








